dimarts, 4 de setembre de 2012

Enjornet #4

No hi ha com ser de vacances per a esplaiar-te en els esmorzars. Aquesta volta la protagonista serà la reina de les fruites de temporada (o una d’elles), la figa. Aquestes són figues de coll de dama mallorquines. Mel de ca Telm! Dolces com l’arrop!


Iogurt grec amb figues de coll de dama mallorquines i mel darbocera, pa torrat del Forn de les Caputxines amb oli d’oliva verge extra i te verd marroquí amb llima.


Un anotació curiosa sobre la mel d’arbocera (mel de medronheiro) és la seua procedència portuguesa. La comprí a l’Algarve on fan unes mels esplèndides. Aquesta venia amb un advertiment que deia «mel amargo», ço és, «mel amarga», perquè el reregust té un sentidet amarg. Tinc alçada al rebost una altra mel de l’Algarve de flor de poliol (poejo) de la qual em donaren molt bones referències. Un dia d’aquests, tocarà tastar-la.

Bon jorn a tothom!


COMPARTEIX-HO:

4 comentaris

Gemma ha dit...

A quina hora dius que és l'esmorzar? :)
Jo que sóc de fer bons esmorzars, aquests proposta em sembla espectacular!!!!

el taller de cuina ha dit...

renoi quin esmorzar!!! crec que no hi ha res que m'agradi més que les figues coll de dama...
petonets

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Per un esmorzar així faig els kms que facin falta fins a casa teva!!

Ruben ha dit...

Coincideixo amb els comentaris anteriors: això és un senyor esmorzar!

© Rossejat | Tots els drets reservats.