dimarts, 14 de febrer de 2012

Baclava

Havia d’aparellar un plat grec i, després de fer-li unes quantes voltes, vaig decidir fer aquest llepolíssim baclava (en grec μπακλαβάς) que comparteix l’Hèŀlada amb altres països de la Mediterrània. Com que no tenia prou nous (l’ingredient principal de la farcedura), també hi posí ametles i cacauet torrat.


Trobe que la recepta no és gaire complicada, llevat del fet de saber tractar la pasta fiŀlo, sempre ella tan delicada.

Els la dedique a Βασιλική i també a Juan, que se’n va d’aventura a Grècia. Bon viatge! 

Vet ací la recepta. Proveu-la de fer!

Ingredients:

— Un paquet de pasta fiŀlo
— Nous (si no en teniu, substituïu-les per ametles, festucs, cacauets)
— Clavell d’espècie mòlt
Canyella mòlta
— Sucre
— Mel
— Mantega fosa
— Unes gotes de suc de llima
— Aigua




Elaboració:

Agafeu la fruita seca i capoleu-la ben petita. No la feu pols, val més que es veja una mica. Mescleu-la amb el sucre; la quantitat depèn de com ho voleu de dolç, jo en posí uns 70 grams. Afegiu-hi les espècies i barregeu-ho bé.

Empalustreu amb la mantega fosa un recipient apte per a anar al forn. Poseu-hi una primera capa de pasta fiŀlo, que sobreïsca per les vores. Unteu-la amb mantega. Torneu a posar una altra fulla de pasta i pinteu-la. Així, quatre o cinc fulles de pasta.

En acabat, poseu-hi la mescla de fruita seca esmicolada amb el sucre i les espècies. Just damunt feu una altra vegada el procediment amb les fulles de pasta fiŀlo. Unes quatre o cinc vegades.

Plegueu les vores que sobreïxen cap a dins per fer una mena de coca tapada i amb un ganivet feu una quadrícula, rombes, triangles o altres formes. Podeu empolvorar-ho amb una mica de fruita seca capolada.

Enforneu el μπακλαβάς amb prou potència al principi, però en passar uns minuts, davalleu la temperatura. Alerta amb la pasta que no se us creme! Quan ho veureu rossejat per damunt, traieu-lo del forn.

Ara cal que feu un almívar. N’hi ha qui el fa amb sucre i aigua (amb unes gotetes de suc de llima). N’hi ha qui aclareix mel amb aigua. Sia com sia, aboqueu-li aquest xarop per damunt quan encara serà calent.

Deixeu-ho refredar i ja està a punt per a cruspir-vos-el.

Bon profit!


COMPARTEIX-HO:

12 comentaris

Gemma ha dit...

Hola Xavier!!!
Feia temps que no passava per aquí i he vingut el millor dia. M'encanta la recepta. Mai he utilitzat la pasta filo a la cuina però amb la pinta que té la teva recepta em sembla que aviat hi posaré solució.
Una forta abraçada!!!

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ets pots creure que buscava una bona recepta de baclava? Havies de venir tu per portar-la, jejeje! quina pinta!
Petons
Sandra

Gemma ha dit...

Ets un expert en cuina grega :)
M'encanta la baklava, és ben fàcil de fer i queda boníssima. Amb els cacauets ha de quedar molt més gustosa que amb les nous!

Teresa ha dit...

No l'he fet mai, i mira que m'agrada!!! seguiré la teva recepta!

Dolça ha dit...

Em costa fer servir la pasta fiŀlo, i la veritat és que no sé perquè!!
Amb aquesta baklava em sembla que m'agafen ganes de fer-la servir!

PTNTS
Dolça

SUSANNA ha dit...

Hola Xavier, guapo tu

vaig perdre molta informació i entre ella el nom de la teva cuina,..avui et recupero, que contenta estic, i a més amb un postres de Super 10

mil petonets BON ANy I FINS MOLT AVIAT, Susanna

Lo forner de Ponent ha dit...

Ei, fa una pinta excel·lent, Xavier.

Records,

Roger

Rania Nikolaou ha dit...

Νόστιμο!

Cristina ha dit...

A mi m´agrada molt la cuina grega. Hi ha molta gent que troba molt dolces les seves llepòlies però a mi m´encanten. La foto fa justícia a la baklava...Fantàstica!

surfzone ha dit...

No sabia que es tallava abans de passar pel forn, jo ho hauria fet després!
Quina pinta més bona té, Xavier, ets tot un expert...

La Taula d'en Bernat ha dit...

Quina bona pinta, Xavier! M'encanten els dolços grecs, recorden molt els turcs però no són tan embafadors...

Petons!
Anna

Cocínanos ha dit...

Ai que bé! Al meu germà li agraden moltíssim aquestos pastissets, els va provar a líbano crec, pot ser? Mira si aconsegueixó fer-los m'el guanyaré per a sempre :) Gràcies per la recepta!

www.cocinanos.blogspot.com

© Rossejat | Tots els drets reservats.