dimarts, 13 de desembre de 2011

Paella d’ànec amb carxofes i faves

És un goig que al desembre de ple puguem estar al solellet amb un arrosset així. Us el recomane. I més, si el feu en bona companyia. Són coses com aquestes les que em fan alegrar l’època que visc ara.


Triàrem ingredients de temporada: carxofes i faves tendretes. A més, la meua amiga Teresa dugué un grapat de pebrassos (dits rovellons o esclata-sangs segons el lloc) que també hi afegírem. És per la carxofa que l’arròs quedà enverdit i per l’ànec que tenia un toc meloset. El fet de fer-lo a llenya acabà d’arredonir-lo.


Ingredients:

— Arròs (100 g per persona)
— Faves tendres
— Ànec (tallat a trossets)
— Carxofes tallades a quartons
— Tomata, per al sofregit
— Sal, oli d’oliva, pebre vermell i safrà


Elaboració:

Sofregiu l’ànec. Una vegada enrossit, afegiu la verdura i els bolets. I una vegada mig cuita, poseu-hi una mica de tomata. Poseu-hi una mica de pebre vermell i abans que no es creme, aboqueu aigua i deixeu que alce el bull a foc fortet. 

Deixeu-ho tot deu minutets bollint i afegiu-hi l’arròs. Una vegada incorporat deixeu que es consumesca el brou fins que l’arròs serà eixut. Si podeu controlar el foc, deixeu que bulla fort deu minuts i després podeu-ho a foc moderat la resta del temps.



Espere que us agradarà!


COMPARTEIX-HO:

10 comentaris

Sonia - L'Exquisit ha dit...

Ostres, si jo em posso a fer un arros al sol - q en tenim - em moro de fred, q aqui dalt estem a 5!

qui pogués, te tot el q m'agrada!

elsfogonsdelabordeta ha dit...

A mi em dónes aquest arròs i et faig un monument, m'encanta!
Per cert, a casa el nom de pebràs el fem servir per anomenar un altre bolet, ja preguntaré quin a mon pare!
Petons
Sandra

manel ha dit...

aquí també en diem pebrassos d'uns bolets no gaire apreciats, però sigui amb els bolets que sigui, aquest arròs fet al foc de llenya alegra la vida a qualsevol!

Irma ha dit...

Oh noi, quin arròs de lujo, amb ànec i al foc de llenya...

bojosperlacuina ha dit...

M'encanten aquests arrossos secs, amb molta verdura.

Maribel ha dit...

Uaauuuu, quin arròs!! I fet amb foc de llenya deu ser mel!
Contenta de tornar-te a llegir.
Molts d'anys i una abraçada, Xavier.

La Taula d'en Bernat ha dit...

Em sembla un arròs espectacular, fet amb llenya i tot! I tots els ingredients són molt saborosos així que deuria tenir un gustet que ja m'està fent la boca aigua!

Petons!
Anna

Teresa ha dit...

Quin arròs!!! per a mi la carxofa és imprescindible en una paella!li dona un gust i un color...! i si es pot fer amb solet, amb llenya... no cal dir res més!!!

francesc ha dit...

això és meleta, igual li lleve els pebrassos i pose pilotes. hui o demà la faig.

Xavier ha dit...

Gràcies dels vostres comentaris! :)

© Rossejat | Tots els drets reservats.