divendres, 1 de juliol de 2011

Voliolet pintat, on tens l’enamorat?

L’altre dia, amb la meua amiga Anna, anàrem a la recerca de voliols per a dur-los al meu hortet urbà. La intenció era que feren d’insecticida natural (tremoleu erugues!) de les plantes que tinc a la terrasseta. Els voliols (també anomenats gallinetes cegues, gallinetes del cel, poriols o marietes) que trobàrem, van ser d’aquests ratllats... Sabeu de quina espècie són?

 

Tot i que arribaren sans i estalvis a casa, els voliols al tercer dia de ser-hi van desaparèixer. Per ventura no trobaren prou menjar, potser se’ls menjà algun ocell o tal vegada, com en el cas d’un voliolet petit que duguérem, se’l menjà una aranya en aferrar-se a la seua teranyina. Vaja, ha estat un fracàs d’insecticida natural!

Gallineta cega, 
puja-te’n al cel 
i veuràs sent Miquel

Sort que, d’altra banda, les plantes em van ufanoses i galanes, i mostren flors com aquesta de baix de l’alfàbega morada. 

l
No sabeu prou les ganes que tinc de fer un pesto morat! 

______________
ACTUALITZACIÓ:

El nostre amic Surfzone mha informat que no es tracta dun voliol sinó d’una espècie descarabats que popularment es coneixen com pudentes o bernats pudents. Exactament aquests són lespècie Graphosoma lineatum (membre de la família dels pentatòmids)

l
COMPARTEIX-HO:

8 comentaris

starbase ha dit...

Quina entrada més bonica. En tots els sentits.

Per els voliols, per les fotos, per el concepte d'insecticida natural...i perque la natura no sempre fa el que nosaltres tenim planejat :)

Cristina ha dit...

Voliols, quina paraula tan bonica! A veure si aconsegueixes fer el pesto, no havia sentit a parlar mai de l'alfàbrega morada

elsfogonsdelabordeta ha dit...

Estic amb l'starbase... una entrada molt maca!
Nosaltres tenim problemes amb el nostre hortet urbà, hem de trobar solucions perquè sembla que sinó ens quedarem sense mongetes!
I els pobres girasols que vam plantar s'estan quedant sense fulles... el pròxim any hi dedicarem més temps i paciència!
Una abraçada
Sandra

BuenasMigas. ha dit...

Preciós, preciós.

Espero amb impaciència la recepta de pesto fet amb la teva original alfàbrega morada :o)

Una abraçada.

La Taula d'en Bernat ha dit...

Pobres voliols, on deuen parar? A l'hort del meu padrí n'hi havia molts, alguns de ratllats i altres tots de color verd, però no recordo quin nom els dèiem...

Tens unes floretes molt maques!

Petons!
Anna

surfzone ha dit...

Xavier, això no és una marieta (o voliol, com en dius tu), sinó que és un escarabat de la família dels pentatòmids, aquells escarabats que foten una pudor que tomben quan els aixafes, també coneguts com a bernats pudents. No sé si et mataran el pugó o si se't cruspiran tota la planta...

Xavier ha dit...

Iei! Moltes gràcies d'identificar l'insecte. Jo no estava gens segur que fóra un voliol. O siga que és un escarabat de la família de les pudentes, com en diem per ací. Jo només coneixia unes que eren verdes groguenques.

Estic molt agraït, de veres. Ensé que podré, posaré una nota a l'entrada on es diga quin insecte és concretament. Per cert, no m'han fet malbé la planta perquè tots fugiren ben aviat. Es coneix que no els agradà el meu hortet!

Una salutació!

surfzone ha dit...

De res!

© Rossejat | Tots els drets reservats.