divendres, 15 de juliol de 2011

Sorbet d’herba-sana

Simple, refrescant i saníssim. Aquest sorbet d’herba-sana, amb uns poquets ingredients, aconsegueix apagar la calor d’estiu i aromatitza les vetlades a l’aire lliure. Feu-lo i us sorprendrà!


Ingredients:

— Una garbeta d’herba-sana
— Aigua
— Sucre
— Una llima
— (Opcionalment) Un licor que us agrade 


Elaboració:

Feu un almívar amb el sucre i l’aigua. Traieu-lo del foc i afegiu-hi l’herba-sana tallucadeta menuda.

Una vegada s’haurà refredat a temperatura ambient, espremeu una llimona i incorporeu-hi el suc a l’almívar. Opcionalment afegiu-hi una miquiua d’algun licor que us agrade (això ajudarà que no us glace del tot al congelador). Fiqueu-ho al congelador i remeneu de tant en tant perquè no es faça un bloc (sobretot si no hi heu afegit gens d’alcohol).

Quan serà congelat, serviu-ho en gotets i decoreu-ho amb herba-sana fresca (i, si ho voleu, poseu unes gotetes més del licor que hàgeu fet servir).

Salut i bones vacances! 
ll

COMPARTEIX-HO:

20 comentaris

el taller de cuina ha dit...

Que fresquet! en Jordi en va fer un de Maria Lluïsa i el vaig tractar de boig pobret!

Judith ha dit...

una opció molt bona! quasi hem coincidit!!! la propera vegada faig la teva recepta!!! molts petonets

Irma ha dit...

Hola, t'acabo de trobar a la recepta del 15.
Res només dir-te que m'ha encantat la teva proposta. Molt original te la copio segur!

elsfogonsdelabordeta ha dit...

OStres, quina ilusió que t'hagis animat a participar!! Una proposta molt original i interessant, s'haurà de provar!
Moltes gràcies maco!
Petons
Sandra

Cristina ha dit...

Què refrescant!, Gràcies per la teva visita jo també t´afegeixo a seguidors.

Roser ha dit...

Hola Xavier!! Encantada de saber de tu!!! quin sorbet més aromàtic has fet!! és la primera vegada que veig això de la herba-sana!! cada dia s'aprenen coses noves!! que bo!! com m'agrada conèixer noves gastronomies!! un petó!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Xavier; Quina senzillesa tant "quasi" perfecta i a la vegada deliciosa i refrescant.
Que vagi de gust Xavier¡¡ :-D

Lídia ha dit...

Xavier! tu no et quedes curt amb aquest super sorbet! gràcies al teu comentari jo he conegut el teu bloc !!

muakis

Dolça ha dit...

senzill i refrescant, no cal dir-te res més. Perfecte!

PTNTS
Dolça

Cotó de sucre ha dit...

Hola Xavier, aquest sorbet és el millor per a fer-se passar la calor. M'agrada molt el teu diccionari, i el nom del teu blog.

Catieu ha dit...

Hola Xavier, moltes gràcies per la teva visita. Ens alegra molt saber que el nostre bloc t'ha agradat.
Que bona ha de ser la teva proposta, molt refrescant de ben segur.
Amb el teu permís em quedo a fer una ullada pel teu bloc....

mercè ha dit...

Aquest sorbet és una mena de "mojito"!, ui que bò... per a mi amb una miqueta molt miqueta de licor... Bones vacances Xavi!

GEMMA ha dit...

Hola Xavier, ets el meu seguidor nº 50!!! Gracies per la teva visita i el teu comentari. M'agrada molt el gelat que has fet. Com diu la Mercè, es una mena de "mojito" per tant, amb ron quedará.....bonissim
Petonets.

starbase ha dit...

Jo opino com la Mercè i la Gemma. I a casa, que els hi agrada molt el mojito segur que m'ho demanaran quan et llegeixin hehehe.

Jo sense alcohol, pero vaja, també en tinc ganes :)

Bet ha dit...

Apa que refrescant!! fantàstic pels dies de més calor... A casa tenim una planta de menta força gran, ja veig que en treurem un bon profit! bon cap de setmana!

Glòria ha dit...

Ha de ser refrescant 100 x 100. Només de veure la foto, ja enamora!

Teresa ha dit...

Un bon sorbet! refrescant i digestiu!!! m'agrada molt!

Coses de Llàbiro ha dit...

Que bons que són els sorbets d'herbes!
Fins aviat.

Mercè ha dit...

Xavier, que bo i refrescant aquest sorbet!!
I el teu hortet urbà és l'enveja de molts! ;)
Petons!

http://cocinaconmuchoamor.wordpress.com ha dit...

Me resulta impactante este sorbete. Hay un pero.....Me puedes decir que es la "hierba sana" Saludos

© Rossejat | Tots els drets reservats.