dilluns, 18 de juliol de 2011

L’Edèn

Sí, sí, ja ho sé. Per ventura sóc una mica exagerat. Però, com és el meu primer hortiu urbà, per a mi és molt emocionant. Vet ací unes quantes fotos que n’he fet. Vejam què us pareixen. 

El mot Edèn té un origen controvertit. Hom no sap si ve de lhebreu (delícies), de laccadià o del sumerià (plana, estepa), o de lugarític (terra amb molta saó); llengües totes de l’Orient Pròxim i Mitjà.


 La flor de l’alberginiera


La flor del fenoll


La flor del moraduix


El claveller de moro


Les flors de la pimentonera


La sàlvia


La primera albergínia


Les tomates de ramellet

Les tomates d’ensalada


Les tomatiues de cirerol


Més tomates de cirerol

Per cert que, d’ací uns quants dies, partiré de vacances i no sé com mantenir l’hort més o menys humit. Un amic vindrà a regar a les plantes un parell de dies, però si teniu cap tècnica extra perquè no es muiren serà benvinguda! 

ll
COMPARTEIX-HO:

20 comentaris

Ana ha dit...

Xavier quina enveja d'hortet! i quina il.lusió fa quan comencen a sortir les primeres cosetes.
Jo si visqués més a prop nava a regar-lo cada dia!
Hi han uns kits semi-automàtics per regar. Jo crec que a qualsevol garden podràs trobar.
Petons!

manel ha dit...

quin bé de déu! jo encara ho tinc més lluny per venir a regar, però procura que no se't malmeti quan siguis fora, perquè realment aquest hort, ni que sigui urbà, fa molt de goig i molta enveja.

Irma ha dit...

Jo t'entenc Xavier, jo també és el primer any que planto verduretes i em poso com boja de contenta cada cop que surt una floreta nova!

A finals de mes marxarem uns dies a veure la família i ja pateixo! Sort que segur que plourà mentres siguem fora.

Irma ha dit...

Per cert, amb l'albergínia em fas molta enveja!

starbase ha dit...

Pero tants anys convençut de que la flor del carbassó era de lo bueno lo mejor i ara apareix la flor d'albergini i és encara més espatarrant!!

Mare meva!! :O

Cristina ha dit...

Noi! i qui no s´emociona amb aquest planter...Es nota que li poses cos i ànima.

Lídia ha dit...

ohh!! quina meravella d'hort!

Cristina ha dit...

Quina il·lusió poder tenir l'hortet i anar veient com va creixent. Llàstima que em queda lluny, sino cap problema per venir cada dia a regar. Bones vacances!

Marta ha dit...

Enveja sana!!!
Ptnts

el taller de cuina ha dit...

Aquest hortet teu és una meravella! El nostre és molt més raquític jejeje. Tot just collim les priemres mongetes.
La paperola és la rosella com has encertat.
Disfruta d'aquestes tomates i esbergínies!

Judith ha dit...

ostres! la flor de l'alberginia és molt maca!! quina sort poder gaudir d'un hortet!! petonets

Bet ha dit...

Que bé poder tenir hort tot i estar en un lloc urbà! jo estic tan acostumanda a tot el que collim de l'hort, que quan vaig a barcelona durant el curs em costa una mica triar! sort que hi ha els mercats que també venen productes bons! Aprofita i reserva alguna cosa per fer conserves per l'hivern ;)

Ana ha dit...

Xavi et volia enviar un e-mail però no he trobat la direcció!
Estic a bcn de nou, vaig tornar al maig!

Teresa ha dit...

A mi també em fas enveja amb aquest hortet!!! Quina sort tens!!! petó i bones vacances!

Anna ha dit...

M'encanta el teu Edèn... el meu ja té quatre tomaquetes... Besets i bones vacances :)

Anna (passaré per casa...)

Xavier ha dit...

Gràcies Anna!
Se't troba a faltar!

Marta ha dit...

Sens dubte un edèn!!!!
Ptnts
M

Gemma ha dit...

És un edèn de veritat!
A nosaltres ens ve el meu germà a regar les plantes del balcó :)
Jo també marxo de vacances, així que vinc a acomiadar-me fins el setembre.Que passis un bon estiu!

Gemma ha dit...

Noi, urbà, urbà, no ser què dir-te, aquí hi ha molt de tiberi, no sabia que eren tant productius els horts urbans. Ja ho provaré jo la propera temporada a la meva terrasseta, encara que no ser si hi cabran tantes espècies!
Que acabis de passar un molt bon estiu.
Una abraçada!

Tere ha dit...

Hola Xavier¡

Maribel de La Cuina del Mandariner me ha sugerido que te escribiera.

Este próximo viernes 21 habrá en Palma una cena a la que asistiremos varios bloggers. Maribel cree que vives en Mallorca.


Si es así y estás interesado en que te envie la información escríbeme al email lospostresdeteresa@yahoo.es

Un fuerte abrazo, Teresa

© Rossejat | Tots els drets reservats.