dijous, 2 de juny de 2011

Escapceu-la!


«Escapceu-la!» és la frase amb què la intransigent reina de Cors ordena l’execució de tot aquell qui no li plau en Alícia en terra de meravelles (llegiu la traducció deliciosa de Josep Carner —amb iŀlustracions de Lola Anglada— de 1927!).


Em vaig sentir una mica així, com la monarca mal lletada, en collir el primer encisam del meu hort, tot i que em plaïa bona cosa. Però després, en tastar-lo, no sé per què, ja no hi torní a pensar més...

I això que fiu una ensalada amb els remitjons que hi havia al rebost: ceba tendra, carlota ratllada, tomates seques, verat en escabetx (escorregut!) i formatge vell de vaca mallorquí Grimalt. 

Deliciosa!


COMPARTEIX-HO:

7 comentaris

Gemma ha dit...

Quina alegria tastar el primer enciam de l'hort!
I amb el verat en escabetx ha de quedar una amanida molt gustosa.

BuenasMigas. ha dit...

MMmmm... quin gust més bo ha de tenir aquest enciam del teu hortet... com per a conquistar la reina de cors ;o) Un post exquisit.

starbase ha dit...

Aquesta foto transmet una frescor i una dolçesa impresionant. Felicitats per la primera collita, és flipant.

Margarida ha dit...

És una satisfacció tan gran quan els veus créixer! I sempre arriba el dia que toca menjar-se'ls!!!!! Jo aquesta setmana he collit els primers cogombres (i aquests sí qeu estaven fora de tota sospita...)

Maria Jose-Dit i fet ha dit...

Ja sabia jo que una amanida feta amb aquest enciam tenia que ser més que bona!!

mercè ha dit...

La il.lusió de tenir una cosa "pròpia" ha de ser fantàstica. Em sento contenta de poder contactar amb tú!, et presentes aquest any al concurs Bonpreu?Jo sí, i les meves filles també. A reveure!

elsfogonsdelabordeta ha dit...

Oh, quina pinta!!! És un luxe enorme poder-se menjar el teu propi enciam... espero poder ensenyar en breu amb uns quants tomàquets!

© Rossejat | Tots els drets reservats.