dimarts, 28 de juny de 2011

Coca de bacores

Bacores, figues-flors o albacors... Parlem del mateix fruit: la figa primerenca que Sant Joan i Sant Pere ens regalen tot just a les portes de l’estiu. Ja diuen que «per Sant Joan, bacores, verdes o madures, però segures».
 

Aquesta coca es pot fer també amb qualsevol fruita de temporada. Proveu de fer-la amb albercocs i cireres! La recepta és força senzilla. Anoteu-la!


Ingredients:

— Un grapat de bacores tallades a rodanxes
— Sucre
— Un raig d’oli d’oliva

(per a la pasta)
— 1 tasseta d’oli d’oliva. També podeu usar-ne de gira-sol.
— 1 tasseta d’ous
— 1 tasseta de sucre
— 2 tassetes de llet
— Farina (la que es bega)
— 10 g de llevat de forner


Elaboració:

Mescleu els ingredients per a la pasta i barregeu-los. Heu d'afegir-hi farina fins que la pasta serà una mica apegalosa, però no gaire. La deixarem reposar una horeta ben bé. En acabant l’aplanarem (la podeu estendre amb les mans untades d’oli) i hi afegirem les bacores. 

Escampeu sucre per damunt de la fruita i, després, un raig d’oli d’oliva.

Enforneu-la a 180 - 200 ºC fins que la pasta serà ben rosseta per dalt (i cruixenteta per baix). Deixeu-la refredar i, en acabant, ja us la podeu cruspir!

Bon profit i ben arribats a l’estiu!


COMPARTEIX-HO:

8 comentaris

manel ha dit...

m'agrada el teu bloc perquè sempre trobo paraules noves, a més de propostes delicioses com aquesta coca, prou fàcil perquè m'atreveixi a fer-la fins i tot jo

elsfogonsdelabordeta ha dit...

Té una pinta espectacular... amb el que m'agraden a mi les bacores encara que mai els hi dic així, jejeje)!
Petons
Sandra

Cristina ha dit...

Bacores? No ho havia sentit mai! Això de la blgosfera és un pou de saviesa! M'agrada moltíssim aquesta coca, me l'apunto a pendents.

mercè ha dit...

Em sembla una coca senzilla i bona, segur que la copiaré!,em sembla fantàstic ens facis saber mots nous. T'han dit quelcom de Bonpreu?, crec que el dia 7 és la celebració, així que suposo que enguany no tinc premi...oooooh....Una abraçada Xavi!

el taller de cuina ha dit...

Amb albercocs i cirerres he fet les darreres coques i tens raó, queden molt bones. Ara bé, amb figues flor la coca ha de ser sublim!!! A més m'agrada la massa d'aquesta coca, sembla la de forner. La tastarem!

Gemma ha dit...

Les coques de forner són boníssimes! I amb figues flors ha de quedar ben original... Aquí costa trobar-ne, n'hi ha tan poques i la temporada és tan curta...

Dolça ha dit...

Caram, si tinc figues acabades de collir...
M'agrda aquesta variant de les meves coques de cireres!!

PTNTS
Dolça

Judith ha dit...

Hola!!!! les figues m'encanten, i les coques encara més!!!! tens un bloc molt xulo! gràcies per la visita, ja no em perdré cap entrada teva!!! petonets

© Rossejat | Tots els drets reservats.