divendres, 25 de febrer de 2011

Arròs al forn amb panses i cigrons

Fent recerca per receptaris de cuina tradicional valenciana em trobí amb aquest arròs típic de la Ribera del Xúquer. Tot d’una que llegí la recepta em recordà a l’arròs de dejuni que preparem a Torrent, però amb un afegit de contrast dolç i salat: les panses i les rodanxes de moniato.


Espere que en gaudireu! Us puc assegurar que entre els meus convidats aquest arròs va tenir un bon succés! Proveu-lo de fer!


Igredients:

(per al brou)
— Aigua
— Cigrons
— Una cabeça d’alls
— Sal

(per a la cassola)
— 1 kg d’arròs
— Brou (dos o tres dits per damunt del que cobreix l’arròs)
— Moniatos a rodanxes (podeu optar per fer-ho amb creïlles)
— Uns quants grills d’alls 
Tomata ratllada
— Cigrons (els del brou)
— Panses 
— Oli d’oliva
— Sal, safrà i pebre vermell



Elaboració:

Poseu les panses en un got cobertes d’aigua perquè s’hidraten una micona (les hi podeu deixar unes quantes hores).

Per a fer el brou ompliu l’olla d’aigua i poseu els cigrons prèviament arremullats i la cabeça d’alls sencera (no la desgraneu). Quan els cigrons seran cuits, el brou estarà a punt. Poseu-hi una mica de safrà.

En acabant, fregiu uns quants grills d’alls en oli d’oliva i aparteu-los en un plat. Fregiu en el mateix oli les rodanxes de moniato (o de creïlla). Una vegada fregides, aparteu-les al mateix plat del alls. Buideu un poquet la paella d’oli i sofregiu dues o tres tomates petites ratllades, quan estarà sofregida, poseu una miqueta de pebre vermell i retireu-ho del foc abans no es cremarà.

Coŀloqueu en una cassola de fang l’arròs i mescleu-lo bé amb la tomata sofregida i els grills d’alls fregits. Sobre la base de l’arròs, disposeu-hi els cigrons, les panses (que haureu escorregut prèviament) i les rodanxes de moniato fregides (o de creïlla). Ben enmig poseu la cabeça d’alls que heu bollit al brou. Aboqueu-hi per damunt el brou bullent; jo solc posar tant de brou com perquè sobreïsca dos dits per damunt l’arròs.

Enforneu-ho a una temperatura de 200ºC - 250ºC fins que serà ben eixut i ben rossejat per dalt.

Bon profit!
L
COMPARTEIX-HO:

15 comentaris

BuenasMigas. ha dit...

Quina meravella d'arrosset, Xavier. Jo em quede meravellada dels arrossos tan bons i originals que teniu a la vostra terra,
esta recepta la trobe fantàstica.

Una abraçada.

Albota ha dit...

Que bo !! l'arròs al forn m'encanta, i aquest teu té una pinta....

starbase ha dit...

Arròs amb cigrons, és una combinació que a casa no agrada gaire tot i que a mi personalment si que m'agrada. Algun dia em donarè el gust jo i els altres que es facin una truita... o algo... :D

Sonia - L'Exquisit ha dit...

Se'm gira feina...encara tinc el primer arros pendent de fer...

Una abraçada,

josep ha dit...

Xavier, no m'estranya gens ni mica de l'èxit d'aquest arrós. Per sucar-hi pa!!

Josepb. ha dit...

Xavier; Quin arròs tant meravellós, amb panses i cigrons - a mi els cigrons m'agraden moltíssim- i acompanyat amb els moniatos... sensacional Xavier¡¡
Que vagi de gust Xavier¡¡ :-D
... i l'arrós...¡¡¡

elsfogonsdelabordeta ha dit...

Boníssim! Amb el que ens xifla l'arròs!
Doncs desconeíxiem que a Catalunya se li havia de dir Crema de Sant Josep! De fet ens vam plantejar de posar-´ho així, però vam pensar que s'entendria més crema catalana (també s'ha afegit a la inciativa gent de "Espanyes"!) ;)
Gràcies per la informació!
Una abraçada!!

Visc a la Cuina ha dit...

Em sembla que això s'haurà de provar... aviat!!!

mercè ha dit...

Una cassoleta agraïda a l'època que som i més la setmana propera que diuen a Barcelona farà fred... Aquests plats son d'aquells per seure a taula i anar fent...Bon cap de setmana! (feia dies que no et "veiem"!)

xisca ha dit...

M'encanta quan fas aquestes entrades de cuina valenciana i sobre tot si l'arròs és el protagonista. No he fet mai arròs al forn i crec que aquest sí que el provaré de fer ja que l'arròs amb ciurons m'agrada molt. Un plat molt sà , a més.

Encantada de tornar-te a llegir.

Una abraçada

Gemma ha dit...

Sóc fan de les receptes amb moniato, així que me la guardo per fer-la quan torni la temporada ;)
Els arrossos acabats al forn m'encanten i tens raó que les panses li deuen donar un contrast dolç ben bo.

Marina ha dit...

Un arròs súper especial. No l'he provat mai, però sempre estic a temps per robar-te la recepta ;)
Abraçada!

Lo forner de Ponent ha dit...

Hola Xavier,

Felicitats pel teu bloc. T'afegeixo a la llista de blocs que segueixo. Fins aviat,

Roger

lofornerdeponent.blogspot.com

Teresa ha dit...

quin gustet més bo ha de tenir aquest arroset!!! me l'apunto!

LLORENÇ RUBIO RUBIO ha dit...

Aquest arròs es típic de la Ribera Baixa per a temps de Quaresma. Puc assegurar que ben fet està bonissim, dolcet i salat a l'hora. El moniato torradet de damunt és una delícia. El de la foto te una pinta increible. Enhora bona per publicar aquest blog i aquestes receptes. Ànim i a per la cassola.

© Rossejat | Tots els drets reservats.