dilluns, 25 d’octubre de 2010

Llevat natural

Ara ja no teniu cap excusa més. Qui vulga fer llevat natural (n’hi ha qui en diu rent natural o massa mare) ja no podrà dir que és massa complicat o que se li ha passat per malla algun punt del procediment. Vet ací el vídeo que us ho explica tot ben clar i llampant:


El famós forneret Ibán Yarza —qui coneixeu molts de vosaltres— féu aquest vídeo que ara podem gaudir en la nostra llengua gràcies a la traducció que ha fet un servidor vostre. 

Difoneu-lo a tothom qui hi puga estar interessat!

Per qui estiga un poc perdut en el tema, us diré que el llevat natural és la manera en què —abans que s’inventaren els llevats moderns— es feia fermentar la pasta per a fer un bon pa. A banda de tenir molts beneficis per a la salut (predigereix la massa, el nostre estómec l’accepta més bé i evita certes aŀlèrgies o intoleràncies), el llevat natural aida a tenir un pa més durador que el pa fet amb el llevat comercial.

Perquè ho vegeu clar us pose aquest esquemeta:

PA + LLEVAT COMERCIAL = ALIMENT
PA + LLEVAT NATURAL.= ALIMENT + GUARIMENT

 Per tant, no ho dubteu pas, feu-lo ja a casa vostra i useu-lo en pans, dolços i més!

l
COMPARTEIX-HO:

28 comentaris

starbase ha dit...

Ves per on, ara traduit i tot :)

elsfogonsdelabordeta ha dit...

Moltes gràcies, aquest video ens el sentim una mica nostre! :P
Precisament vam decidir ahir que la setmana que ve ens hi posem sens falta!
Una abraçada!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Molt interessant!!! tornaré a veure el video amb més tranquilitat a veure si m´animo que no som molt de fer pans...

ELS PEIXOS ha dit...

Bon Dia Xavier!!!
Jo ja saps que no tinc ni idea de pa , però el meu marit és forner i de tot aixo en sap molt ....
L´altre dia li varen donar un premi de " Mestra Artesà" en " Montilla"....
De totes maneres moltes gracies per la teva informació que segur que será molt bonna per a tothom....
No et contesto en el bloc del pa perquè ja veus que no hi entro mai ara.
Moltes gracies Xavier ....i fins aviat!!!

Maribel ha dit...

Ostres! Gràcies Xavier per l'enllaç i per la traducció. Molt didàctics!

Això de la massa mare sempre em feia una mica de peressa, si veia que una recepta duia massa mare ja la descartava.
Ara tal vegada m'animi a fer-ne. Al manco o provar-ho!

la gemmota ha dit...

Hola Xavier,
surto de l'anonimat...gràcies per seguir el meu blog!
Jo encara no m'he atrevit amb la massa mer, però tinc un amic que la té a la nevera i no para d'insistir-me en que la prepari ja. Amb aquest viedo em serà més fàcil.
Fins aviat!

El cullerot Festuc ha dit...

Os3, moltes gràcies Xavier per traduir aquest video! ara mateix me'l miro!!! :)
Petuents,
Eva.

Gemma ha dit...

Genial! l'Iban és tota una referència del bon pa fet a casa.... Ja he posat el vídeo a favoritos ;)

mesilda ha dit...

Molt interessan Xavier,gracies per la informacio y el video...tornare a veure.
Besets.

Maria ha dit...

Sencillament genial!! D'aqui poc publicat al blog amb alguna recepta!

Francesc ha dit...

Hola Xavier, em sembla una idea molt bona aquesta que has tingut. Així, amb subtítols és més fàcil d'entendre-ho tot. He passat l'adreça del teu blog a tota la gent "cuinera" que conec per tal que se'n puga beneficiar. Salutacions.

Petita cuina ha dit...

La veritat qeu si que ho trobo molt ineteresant aquest post, algun cop havia vingut per aqui a fer una mica de safareix a les teves publicacions, però sempre dintre de l'anonimat , (em penso) tot i que ja pot ser que t'hagi deixat algún comenatri i no ho recordi.

Salut!.

Ana ha dit...

Que genial! gràcies per la feina.
A veure si ens animem tots amb la massa mare!
petons.

Fimère ha dit...

c'est très intéressant merci pour l'information et la vidéo
bonne soirée

Visc a la Cuina ha dit...

M'hi apunto a fer-lo!

Margarida ha dit...

No n'he fet mai i em sembla molt interessant. Gràcies per la informació, i t'asseguro que me'l tornaré a mirar una tercera vegada, a veure si ja m'he après la manera de fer la massa mare sense equivocacions.

xisca ha dit...

GRÀCIES , GRÀCIEs.... Moltes gràcies per a compartir i fer aquesta feinada . El penso mirar fins que aconseguesqui fer-la .

És un crack.

maia ha dit...

Hola Xavier, gràcies per tla traducció. Si no et fa rés quan faci un post de pa amb llevat natural posare la teva adreça. Jo he tingut una relació odi-amor-odi amb el llevat natural que gràcies al Ibán per fi és una relació només d'amor.;)Una abraçada

Jordi Puig ha dit...

Ueiii, Xavi,
estàs fet un artista a la cuina.
T'afegisc. Espere poder aprendre'n molt.

Una abraçada que creua la mar,

Jordi

Teresa ha dit...

Gràcies per la feinada, ara ens toca practicar!!! torno a veure fer un pase!!

Aina Àlvar Alícia ha dit...

Moltes gràcies per compartir amb tots la feinada de traducció per que tots poguem gaudir el video en la nostra llengua!!!!!
Moltes gràcies per pensar amb nosaltres, tot i tenir el nostre blog una mica abandonat!!!!!

Maduixa ha dit...

Què interessant Xavier, jo he provat un mètode molt similar que en diuen massa mare líquida d'eric kaiser, i de debò fa molt de goig fer el teu propi llevat. I es molt saludable.

Només comentar que, mentre la vagis alimentant, pot viure perfectament molts mesos, fins i tot un any, a la nevera. El pà té un altre gust, més àcid potser, una mica més fort, recordaria als pans de poble, però es molt agradable.

El que faig moltes vegades, es reservar directament una mica de la massa del pa per a la propera. Si fas pa sovint també és un bon sistema.

Moltes gràcies per a compartir-ho, el vídeo es molt més didàctic que moltes explicacions :-)

ANNAFS ha dit...

M' agrada molt fer pa a casa, no he fet mai massa mare, ara ho provaré!

Gent jove pa tou ha dit...

Gràcies per l'enllaç i la traducció!!
Nosaltres ja fa temps que utilitzem massa mare ens alguns dels nostres pans, i realment és nota molt en el gust.
Xavier, podem enllaçar el teu video en el nostre blog?

Mai ha dit...

Tot just aquesta tarde els deia que haviem de fer massa mare per retornar a fer el pa que ja fa goig encendre el forn, el trobo tant a faltar el pa de casa , però mira ara com faig règim no em conve però és que m´agrada tant i és com una teràpia fer pa oi?

una abraçada

Mercè ha dit...

Xavier, gràcies pel vídeo! Jo ho corroboro... fer el llevat natural a casa no és gens complicat i en canvi li dóna un gust al pa... com el pa d'abans!
Petons!

surfzone ha dit...

Gràcies :-)
(Em sembla que no cal dir res més).

Angels ha dit...

xavier!!! moltes gràcies per portar-me cap aquest video i de pas al teu blog.

animsss i fins la propera

© Rossejat | Tots els drets reservats.