dimarts, 9 de març de 2010

Passejadeta salada per Menorca

Vet ací la segona part que us prometí.

Embotits menorquins: carn-i-xulla i sobrassada. La sobrassada és un pèl diferent de la de Mallorca, una mica més magra i més mala duntar que la general mallorquina. La carn-i-xulla és preciosa amb una mica de pa, tomata i oli.











I per acabar la volteta, un robiol. Un altra petita diferència amb els robiols de Mallorca, els quals són sempre dolços (farcits de brossat —brull—, confitura o cabell d’àngel), és que a Menorca en podem trobar de carn. També nhi ha de dolços (de crema, nata, brossat, carabassat, figat o confitura...). 











Aquest de la foto és de tomata, supose que una versió un poc més moderna dels tradicionals robiols menorquins paraŀlela als pastissets o crestes de tomata dels valencians i catalans.

I sí, tranquiŀlitat, a la pròxima em llançaré a fer una recepta menorquina deliciosa i —diria que— força desconeguda. 
COMPARTEIX-HO:

8 comentaris

ELS PEIXOS ha dit...

On trobes la sobrassada de Mallorca tan maca!!! jo hi anat molt a Mallorca i comprava unes sobrassades picants , que nomes recordar-le se'm fa la boca aigua...però ara fa molt de temps que no i anem i no se on la podríem trobar...
Pot ser la enviarien.

i tu m´ho has recordat amb les teves fotos...

Gemma ha dit...

He tastat alguns robiols farcits d'espinacs i brossat que són una autèntica delícia!
El meu dinar preferit per un dia a la cala Talaier o cala Pilar (per dir-ne alguna): un formatge de Maó i un meló sencer. Un tall de cada combiina a la perfecció!

Rosita ha dit...

Hola! Quines voltes que es fan en aquest món de la Xarxa. Resulta que estic mirant el bloc d'un gallec i clico en l'enllaç d'un missatge d'un altre bloc i me'n vaig a Los Angeles, i des d'allà arribo al teu. I m'ha agradat molt el que fas. Espero amb candeletes les receptes que posis d'aquests llibres amb receptes menorquines de què parles, perquè m'ha caigut la bava. Felicitats i endavant. Et seguiré.
Salut des de Barcelona.

fem un mos ha dit...

Aquesta passejada per Menorca amb te embadalida, tan pel que fa als dolços, com per els salats, quina enveja sana heee, no poder-te acompanyar.
Una abrasada

Dolça ha dit...

Bé, com que ja ens ho dius no cal que t'ho diguem nosaltres, estem a l'espera de la recepta!
Portarà sobrasada?, és que en som fans!
PTNS
Dolça

La cuina vermella ha dit...

Seria meravellós agafar ara mateix un avió i anar plegats fins a ses illes, i menjar rubiols i sobrassada. Mmm, ja m'ho imagino1

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Es nota que sóm illes germanes no trobes? deliciosa recopilació!!!

Massitet ha dit...

Hola Xavier!
M'encanten aquestes passejades que ens fas per les illes. No deixes de fer-les i, sobretot, d'explicar-les!!

Gràcies per socialitzar coneixement!

© Rossejat | Tots els drets reservats.