diumenge, 14 de febrer de 2010

Renyons de maser (tomates mig seques amb herbes)

Anit passada tinguí el plaer de poder regalar el que més m’agrada: cuinar. Vaig idear un menú variat que agradara més o menys a tots els convidats. I bé, ells són els qui l’han de jutjar!


Aprofitant que he obert aquest blog de cuina, donaré la recepta de tots els plats que fiu, llevat del coulant de xocolata, fet per n’Imma, que va ser la cloenda més dolça del menú i que, si ella ho vol, també inclourem en un post d’aquest blog més endavant.


Ingredients:

tomates (millor si no són gaire grosses)
― sal
― sucre
― sàlvia, timó, moraduix (podeu posar les herbes que us agraden més)
― oli d’oliva verge de Purçons (Aielo de Malferit, Vall d’Albaida)


Preparació:

Talleu les tomates per la meitat. Poseu-les dins una safa i aboqueu-hi sal i sucre i remeneu-ho a fi que s’ameren bé dels dos ingredients.

Coŀloqueu les tomates damunt la safata de reixa del forn i poseu damunt de cada tomateta una branqueta de timó, unes fulles de sàlvia i de moraduix. Enforneu-ho a foc fluix (140 ºC) durant, si fa no fa, dues hores i mitja. Vetleu les tomates que no se us cremen (per això el foc ha de ser fluixet).

Una vegada fetes, traieu-les del forn i deixeu-les refredar. Conserveu-les a la nevera o submergides en oli d’oliva verge.

Proveu-les a fer, no us en penedireu!


Altres denominacions: dried tomatoes with herbs, tomates séchées aux herbes, tomates secos com ervas, tomates secos con hierbas.
COMPARTEIX-HO:

9 comentaris

Margarida ha dit...

Que bones han de ser aquestes tomates mig seques tan aromàtiques!
Saps quan les faig servir jo? A sobre les pizzes, i els dóna un gust boníssim!

Gemma ha dit...

Uau, quin menú més espectacular vas oferir als teus amics!
Els tomàquets han de ser molt bons, les herbes aromàtiques lliguen molt bé.
Ja tinc ganes de llegir la resta de receptes, sobretot el wonton i el bou. Ah! I volem que la Imma ens passi la recepta del coulant, eh??? :)))

ELS PEIXOS ha dit...

A mi els tomàquets , no m´agrade´n , només el pa amb tomàquet , però aquests tomàquets tenen un a pinta estupenda per sucar-hi pa....

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hola!! benvingut a la família blocaire :)) molt bones receptes...!!!

Francesc ha dit...

Quines tomates més bones que has fet!!! Per cert, m'ha fet gràcia que uses "moraduix", que és una varietat de la més coneguda "orenga". Segur que tots hi van quedar encantats. Ja tinc ganes que poses la resta de receptes al teu blog. Salutacions

Queti B. ha dit...

Una gràcia de menjar, el que vas fer! Les tomatetes, me les apunte per a l'estiu.

Xavier ha dit...

Margarida, quina bona idea... me les imagine en una pizza amb un formatge ben bo... ;)

Gemma, ja he començat a convèncer n’Imma perquè em done la recepta del coulant... Ah, i tranquiŀla que publicaré la recepta del wonton i del rellom de bou! ;)

Els Peixos, segur que si els mescles amb algun altre aliment ja t’agraden, ah?

M. José, m’escrius d’Eivissa? Em fa molta iŀlusió... tinc uns molt bons records de la Pitiüsa gran!

Francesc, ací, a Mallorca, el moraduix és més popular que l’orenga. És més bo de trobar fresc que l'orenga i molta gent enn té un cossiolet a casa...

Queti B., digues que sí! Aquestes tomates a l’estiu tenen el DOBLE de gust! :)

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Holaaaa!!!! siii sóc d´Eivissa i jo també tinc molts bons records de l´illa gran :D

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Francesc nosaltres també utilitzam "morduix" :)

© Rossejat | Tots els drets reservats.