dimecres, 17 de febrer de 2010

Magdalenes de cari, mel i fruita vermella

Faig provatures per a aconseguir la magdalena perfecta amb un bon bony a la part superior... Per a fer aquestes m’he inspirat en una recepta de Jordi Roca de la revista CUINA [n. 90], llavors Descobrir CUINA, que m’agrada molt: cari (també conegut amb l’anglicisme curri), mel i fruita vermella (jo hi he posat gerds i maduixes!). La textura i el gust força bo... però hi manca el volum!


Benvinguts els trucs i ben arribats els suggeriments!
l
COMPARTEIX-HO:

12 comentaris

La cuina vermella ha dit...

Hola, holaaaa! què és pot passar? Si? Fantàstic doncs!
Xavier, desconeixíem que el curri es diu cari... amb això dels blocs aprenem un munt de coses cada dia.
Moltes gràcies per ensenyar-nos-les. Petons i fins aviat.

ELS PEIXOS ha dit...

Jo tampoc sabia que el curri , era cari....
Tu segueix prova'n , que al final ho aconseguiràs...
Saps que la mitat del peixos que surten a la revista del descobrir cuina, son de casa meva??
Un fotògraf que treballa per aquesta revista , ens compra el peix per fotografia i fer receptes per la revista..si vols saber qui és , ara el tinc al meu bloc de pa ( Jordi Garcia) ha escrit aquell llibre que em vas dir que buscaries..nomès el trobaràs a la botigues d´Intermon..
Apa , quin rotllo , oi??

Miss Nono ha dit...

temptada vaig estar de fer-les! les tinc pendents a veure què tal.
Sobre magdalenes, porto anys fent i mai em surten iguals. Llevat, no obrir el forn, ingredients a temperatura ambient, posició al forn i temperatura... uf, cada forn és un món. Al meu antic forn no tenia turbo, així que les feia amb foc dalt i abaix. Ara si tinc turbo i si no el poso no em pugen... En fi, cada vegada és un misteri.

El llibre de yum cha no el vaig comprar, el vaig descàrregar. Ja et passaré link si vols.

petons!

Gemma ha dit...

Amb curri.... quina bona idea! Han de quedar amb un gust ben original. De quin número és la recepta?
Diuen (i jo ho he comprovat) que el truc perquè et surti el bony a les magdalenes és deixar reposar la massa unes dues hores dins la nevera. Després la reparteixes pels motlles i cap al forn. A veure si això t'ajuda...

Xavier ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Xavier ha dit...

La cuina vermella, cari és la forma més acostada a l’origen del mot, que és tàmil. I és la pronúncia que l’anglès fa de curry: [ˈkʌri]. No sé per quins set sous hem d’escriure la paraula amb ortografia quasi-anglesa quan al primer idioma romànic que entrà va ser en gallegoportuguès com a cari(l)... Bé, indignacions d’un filòleg! Hehehe! ;)

Els Peixos, no em fotes que és veritat allò de la revista CUINA... a partir d’ara veuré amb millors ulls tots els peixos que hi ixen! :)

Miss Nono, llança’t i fes-les un dia... Si vols puc passar-te jo la recepta! D’acord? Ara que espere que et pujaran més que a mi! Hehehehe! M’has de dir on és l’enllaç del llibre del yum cha, pleaseeee!

Gemma, la revista CUINA és la n. 90... Se m’havia passat de dir-ho! Sents? Vaig deixar-les a la nevera tota la nit com diu la recepta del Jordi Roca, l’endemà les emmotlí i cap al forn s’ha dit... però el bony es va oblidar d’eixir... :/

Francesc ha dit...

Hola! M'apunte al club dels qui no sabien això del curri/cari. Jo, amb això de les magdalenes sóc un desastre. Un parell de vegades que he volgut fer-ne, se'n van tornar microscòpiques. Potser el consell de la Gemma (que m'apunte) ajude a millorar-ne l'aspecte. Salutacions

Planeta Directo ha dit...

Buenos días,


Represento a los portales Planeta Directo ( http://www.planetadirecto.com ) y Shopo ( http://www.shopo.tv ), ambos del Grupo Planeta, destinados a la comercialización de productos de ocio, hogar, salud, lujo y entretenimiento. Nos ponemos en contacto con usted para conocer su interés en llegar a un acuerdo sobre la inclusión de formatos publicitarios en su soporte. Creemos que puede ser una oportunidad para ambos que entrara a formar parte de nuestro programa de afiliación, con las ventajas que conlleva asociarse a un gran grupo de medios.

Si desea más información al respecto no dude en ponerse en contacto conmigo, me encontrará a su disposición para cualquier tipo de consulta.

Muy cordialmente,



Pol Bassal
Affiliation Manager

afiliados@planetadirecto.com
+34 93 285 61 04

Doña Masita ha dit...

Xavieret,

He deixat un premi per a tu en el meu blog, aquí ho pots veure: Premio Beautiful Blogger


Una abraçada,

Doña Masita

Xavier ha dit...

Francesc, jo les deixí reposar en la nevera tota la nit, però això no les feu pujar. No sé si és que els motles que vénen són massa fluixos... La batalla continua... ;)

Doña Masita, estic molt i molt content que m’hages premiat el blog. Per a mi és tota una honor!
I a més que faces un apartat especial per a una llengua que no és ni l’espanyol/castellà ni l’anglès: el català/valencià, la meua llengua materna.

Penjaré aquest premi en el meu blog! Moltes gràcies!

P.S.: No cal dir que el teu blog és una porta interessantíssima a la cuina hispana que jo desconeixia en molts casos: increïble! ;)

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Què curiós posar cari a les madalenes....i què curiós que sigui cari, jo tampoc ho sabia i m´agrada molt haver-ho aprés...molt bona recepta, la buscare a la revista...:)

Dolça ha dit...

Xavier, a mi les madalenes gairebé em pugen sempre ( i no és per fardar, és que és així!) a vegades deixo reposar la massa i d'altres no. T'explico com ho faig: El motlle de paper és massa poc consistent, per tant posa'l dins un motlle de silicona o una flamera d'alumini. Forn ben calent i quan entres les madalenes el baixes a 200º i per sota sol.
Que tinguis sort!
Et poso un s enllaços perque vegis algunes de les meves madalenes:
-http://nototsonpostres.blogspot.com/2009/02/muffins-amb-gust-de-donut.html

-http://nototsonpostres.blogspot.com/2008/11/madalenes-de-xocolata.html

-http://nototsonpostres.blogspot.com/2008/07/casa-som-uns-entusiastes-de-la.html

PTNTS
Dolça

© Rossejat | Tots els drets reservats.